کد خبر: ۸۲۰۳
۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸

ندبه‌های مهدوی با تشویق نوجوانان

هیئت متوسلین به امام رضا(ع) که به‌صورت ویژه روی موضوع مهدویت کار می‌کند، توانسته است پای اقشار مختلف را در هر سن‌وسالی به مصلای این بوستان باز کند.

مصلای بوستان لاله واقع‌در میدان هشتم شهریور از سال گذشته با همکاری شهرداری مشهد دراختیار هیئت متوسلین به امام‌رضا (ع) قرار گرفت و روزبه‌روز شاهد استقبال بیشتر از برنامه‌های معنوی این تشکل هستیم.

این هیئت خانوادگی که به‌صورت ویژه روی موضوع مهدویت کار می‌کند، با اجرای طرح‌های خوب و هدفمند فرهنگی توانسته است پای اقشار مختلف را در هر سن‌وسالی به مصلای این بوستان باز کند.

 

طرح‌های تشویقی ارزشمند

نه خواب صبح جمعه و نه سرمای دی‌ماه هیچ‌کدام نتوانسته‌اند مانع‌از حضور دانش‌آموزان مشتاق در مراسم دعای ندبه شوند. جمعیت لحظه‌به‌لحظه بیشتر می‌شود، تاجایی‌که دیگر فضای خالی در مصلای بوستان لاله دیده نمی‌شود. حنانه الهی، دخترکوچولوی ده‌ساله، دلش می‌خواهد جزو «مهدی‌یاوران» باشد و قند کنار چای را توزیع می‌کند.

سیدحسن سیدمحمدی، مسئول فرهنگی هیئت، می‌گوید: دو گروه مخاطب را در این طرح هدف قرار دادیم. یکی فرهنگیان و دیگری دانش‌آموزان به‌همراه خانواده‌هایشان. برای ایجاد انگیزه در آن‌ها بسته‌های تشویقی درنظر گرفتیم. با تشویق افراد آن‌ها با برنامه‌های معنوی هیئت آشنا می‌شوند و حتی در مواقعی که طرح نداریم، در این برنامه‌ها شرکت می‌کنند.

جلو در ورودی کاغذ‌هایی گذاشته شده است تا هرکس که در این مراسم شرکت می‌کند، نامش را در آن بنویسد. از خانمی درباره این برگه‌ها می‌پرسم.

مریم کاملان، فرهنگی بازنشسته‌ای که هر هفته در مراسم دعای ندبه شرکت می‌کند، می‌گوید: برای فرهنگیان از میان صحبت‌های سخنرانان آزمونی برگزار می‌شود و براساس آن امتیاز می‌گیرند. برای دانش‌آموزان امتیاز پژوهشی در کارنامه مدرسه‌شان درنظر گرفته می‌شود. اما برای عموم مردم قرعه‌کشی کربلا دارند که از همه‌چیز باارزش‌تر است.

مباحث مهدویت و ظهور

سیدمحمد سیدمحمدی، مسئول اجرایی هیئت، جلو در ایستاده است تا به بچه‌ها هدیه بدهد. او می‌گوید: در این طرح ده‌جلسه‌ای که از جمعه سوم آذر شروع شده است و تا ۶ بهمن برگزار می‌شود، مباحث مختلف تربیتی درباره مهدویت توسط سخنرانان مطرح ارائه شده است. به‌زودی دوره سوم طرح را با مخاطبان هدف به‌شکل متفاوت برگزار می‌کنیم. طاهره خالقی در بخش بانوان، غرفه‌ای برای فروش کتاب دارد.

او با توضیح کامل درباره کتاب‌هایی که با هدف انتخاب شده است، می‌گوید: تمام کتاب‌ها مربوط به بنیاد مهدویت است، کتاب‌هایی مانند نگین آفرینش و بانوان رجعت‌کننده برای فرهنگیان و والدین مناسب است و کتاب‌هایی مختص کودکان داریم که مناسب دانش‌آموزان است. حجت‌الاسلام‌والمسلمین هادی صاحبقرانی‌گلستانی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان، یکی از سخنرانان مراسم دعای ندبه این هیئت است.

او با اشاره به اینکه نوجوانان ذهنی خلاق و پویا دارند، تأکید می‌کند: کار با نوجوان، نیازمند آگاهی درباره سن آن‌هاست. ذهن نوجوان پرسشگر است و این سؤالات با شبهه فرق دارد. معلم‌ها که با نوجوانان کار می‌کنند، باید برای طرح سؤالاتشان در آن‌ها احساس امنیت ایجاد کنند تا سؤالات تبدیل به شبهه نشود.

ارسال نظر
نظرات بینندگان
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
1
0
کی میشه مهدی بیاد تا فصل هم عهدی بشه /فضای آسمون شهر پر از انا المهدی بشه
محمد
| Iran (Islamic Republic of)
انشاء الله به زودی سحر نزدیک است
الهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم